Cropped landscape
Gazdaság
A GB&Partners befektetése után világmárka lett Nanushka
2019-03-0110:56
Háromszor annyi viszonteladó, ötször annyi eladott ruha, megtízszerezett bevétel. Ezeket az eredményeket érte el a Sándor Szandra által alapított Nanushka a GB & Partners befektetése után. A magyar divatmárka egyedülálló növekedési ütemet ért el, mára a világ összes meghatározó városában jelen vannak, 2018 végére az első magyar világmárkává nőtte ki magát.
Mióta a GB & Partners által kezelt  EXIM Növekedési Alap 2016 végén befektetett a Nanushka márkába, 60-ról 200-ra nőtt a viszonteladók számát, az eladott ruhák száma 18 ezerről 100 ezer fölé emelkedett. A 2016-os 335 milliós és a 2017-es 766 millió forintos árbevétellel és a 249 millió forintos veszteséggel szemben 2018 első fél évében már 928 milliós árbevételt és pozitív eredményt ért el a Nanushka. Ez a növekedési ütem folytatódni fog, a 2018-as árbevétel 2,6 milliárd forint mellett 300 milió forint fölötti EBITDA, tehát kamatok, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredményt ért el a társaság, amit idén a tervek és a jelenlegi megrendelések mellett várhatóan megdupláz a vállalkozás.  Ez a kiemelkedő teljesítmény az Igazgatóság munkájának is köszönhető, melynek tagjai az alapító és egyben tervező, Sándor Szandra, a társtulajdonos, Baldaszti Péter – aki egyben az Igazgatóság elnöke is – illetve Gubicza Ágoston, aki a GB & Partners által delegált igazgatósági tagként a nemzetközi terjeszkedési stratégia kialakításában és megvalósításában is támogatja a céget.

A 2018-as árbevétel 95%-a exportból származik.

A márka jelenleg Budapesten kívül a világ 150 városában van jelen, online értékesítése pedig több száz országban zajlik. A  világ leghíresebb luxus áruházainak többségében már kapható, többek közt a New York-i Bergdorf Goodman áruházban és a londoni Selfridges-ben is. A terjeszkedés azonban nem áll meg, Nanushka februárban a párizsi Le Bon Marché áruházban popup üzlettel jelenik meg, áprilisban a londoni Harrodsban nyit szintén popup üzletet, szeptemberben pedig New York legújabb luxus bevásárlóközpontjában, a piacvezető Nordstrom áruházban nyit majd állandó boltot.

Újabb szenzáció – a női után itt a férfi kollekció is

A februárban megrendezésre került New York Fashion Week-en a magyar divatmárka újdonsággal is szolgált, Nanushka bemutatta férfi kollekcióját is. A Nanushka Women után itt a Nanushka  Men, mely tovább viszi a márka korábbi elveit: Sándor Szandra természetes anyagokból készülő, kényelmes ruhákat képzelt el a férfiaknak is. A New York-i divatvilágot lenyűgözte a magyar tervező új kollekciója, mely augusztus végén kerül a boltokba.

Fotó: Origo
A weboldalon sütiket használunk, hogy kényelmesebb legyen a böngészés. További információ